Miljön som språkligt verktyg - pedagogers tankar kring inomhusmiljöns möjligheter
Persson och Rickardsson skrev om inomhusmiljön som språkligt verktyg. De hade använt sig av intervjuer för att närma sig pedagogers tankar kring inomhusmiljöns språkmöjligheter.
Vad lärde jag mig av denna uppgift?
När jag läste uppsatsen första gången tyckte jag att den var riktigt bra skriven och jag tyckte det var svårt att hitta något som var mindre bra. Jag fick läsa om uppsatsen flera gånger för att kunna hitta saker som jag själv hade gjort annorlunda. Det var lärorikt att granska en uppsats på en djupare nivå då det är något jag kan ta med mig till nästa termin när det är dags för mig att skriva examensarbete. Vi ansåg att forskarna hade intervuat för få pedagoger då vi upptäckte att diskussionen blev ganska tråkig att läsa då alla pedagoger svarat i stort sett likadant. Jag tyckte även att forskarna hade fått med mycket och relevant litteratur vilket gjorde att det var enkelt att sätta sig in i uppsatsen redan från början. Det är något jag själv kommer att tänka på när jag skriver min uppsats.
Mål som berörs:
- Kritiskt granska och analysera olika vetenskapliga texter med relevans för kursens innehåll och för den kommande yrkesrollen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar